top of page

ג'ורג' ואסילי – אלבום זכרונות

ראיין וצילם: עוז אלמוג, 2013



אהרון וסילקובסקי הוא ג'ורג' ואסילי, המכונה בלשון העם ואסילי. קצת מוזר שהאוהד מספר אחד של מכבי חיפה מכונה על שם כוכב עבר של הפועל תל אביב (ג'ורג' בורבה). "זה כי הוא היה ברדקיסט וגם אני הייתי ברדקיסט". אבל זו לא הסתירה היחידה בדמותו של הברנש החביב וגדל המידות, שכל אוהד כדורגל בארץ מכיר. האיש עם החיוך, השפם, המגאפון, הכובעים והשלטים המצחיקים.


צילום: עוז אלמוג
צילום: עוז אלמוג

באתי לראיין אותו במשרדו הקטן בנמל חיפה, לצורך מחקרי על תרבות הנוסטלגיה הישראלית. זה היה מוזר ונחמד לשוחח בפעם הראשונה עם פנים שמלוות אותי כאוהד כל כך הרבה שנים. הוא כבר רגיל לעשות פוזות למצלמה ולהניף את הבוהן הארוכה בתנועת הלייק והניצחון, שהפכה לאחד מתווי ההיכר שלו.


אני אוהב אנשים עם "שריטה חיובית", אבל לואסילי יש שלוש "שריטות" חיוביות חופפות. הוא אוהד מכבי חיפה, הוא ילד תמים בן 61 שמסרב בתוקף להתבגר, והוא נמנע, באדיקות לא אופיינית לאוהד, מלקלל. ואסילי בעניין של משובים חיוביים בלבד. לדעתי הוא "מגזים" ב"חיוביות" שלו, אבל אני לא מתווכח עם טובי לב.


העבודה בנמל היא בשבילו תחביב (התחיל כנהג והיום הוא איש הדואר) ואילו אהדת הקבוצה היא מקצוע וליתר דיוק התמכרות. הוא לעולם לא ילבש אדום, וגם בביתו ובמשרדו אין זכר לצבעי היריבות. "הביאו לי למשרד כסא עם ריפוד אדום ולא הכנסתי אותו. עמדתי כמה ימים עד שהגיע כסא ירוק". הוא לא נוגע במיץ פטל, עגבניות, תותים, אבטיח וכל מאכל אדום אחר.


עשרים שנה שימש כאפסנאי במכבי חיפה, עד שהקבוצה הופרטה והעסק נעשה מקצועי. הוא מכהן עד היום בתפקיד הלא רשמי של יו"ר חוג האוהדים הירוקים ואחראי על ההסעות של האוהדים למשחקי חוץ. כל שחקן או מאמן חדש שמגיע לקבוצה מקבל מואסילי זר פרחים וכמובן גם נשיקת דרך צלחה.


כולם עושים לו כבוד של וותיקים ושרופים, למרות שלדעתי מגיע לו יותר. אפילו יצפן חיקה אותו בתוכנית "בובה של לילה" ובמאי אנגלי מפורסם עשה עליו סרט ("האוהד הבודד").


צילמתי אותו במשרדו בנמל חיפה וסרקתי חלק ממחברת הזיכרונות שלו (כולה מכבי חיפה כמובן).


אנחנו נפרדים בחיבוק. אני מבטיח להשתדל עבורו אצל ידידי יענקל'ה שחר, שישמרו לו מקום של כבוד באצטדיון החדש. מגיע לו. בהצלחה לכל הירוקים בעונת ה-100 של המועדון האהוב.


מקורות







bottom of page