top of page

מיכל נגרין - אוסף פרטי בקיבוץ נען


אני רחוק מאופנה עכשווית ובטח מעיצובה אבל כשנחמן קוניאק ואני ראינו את השלט "מיכל נגרין-אוסף פרטי" על אחד המבנים בכניסה לקיבוץ נען, נכנסנו פנימה. את מיכל נגרין, ששמעתי עליה רבות, במשך השנים, לא פגשנו שם. אירחה אותנו מנהלת החנות שבמקום (תודה).


הרבה צבעים ופריטים מאוד ייחודיים ראינו שם. אז אני צילמתי וצילמתי.


מיכל נגרין - אוסף פרטי בקיבוץ נען. צילום: ישראל פרקר
מיכל נגרין - אוסף פרטי בקיבוץ נען. צילום: ישראל פרקר

באתרה של מיכל מצאתי את סיפורה מהשנים האחרונות הקשות, שעברו עליה ועל בן זוגה. אני מביא משם מספר משפטים מקוצרים:

"בספטמבר 2019 הודענו מאיר ואני בעצב רב על סגירת העסק שלנו ומפעל חיינו. שנה מטלטלת עברה עלינו, בהסתגרות, בהתכנסות לתוך עצמנו.

חצי שנה של צפיה (יותר נכון בהייה) בסדרות, בדיבורים וחברים ומשפחה תומכת מסביבנו ואמונה בסיסית וחזקה בתוכי שהיקום אמר את דברו ושהכל יהיה לטובה...

תוך כדי הליך פירוק החברה חזרו אלי לא מעט בגדים ותכשיטים שהיו לי לאוסף אישי ודגמים של פריטים שמעולם לא זכו להגיע לקולקציה, דברים יפיפיים שהייתי מחוברת אליהם בכל נפשי.

שכרנו מחסן בקיבוץ שלי, נען, ואיחסנו אותם שם. כעבור מספר ימים כששבנו למחסן גילינו רטיבות והבנו שהמקום לא מתאים. בעודנו שוקלים מה לעשות, שיחת טלפון. על הקו: שאול ורדי, חברנו מהקיבוץ שבעברו ניהל את מחלקת היצור במפעל שלנו כמו גם הקים מחלקת פורצלן לתפארת.

כששמע באיזו צומת אנו מצויים הציע מיד לאחסן את הארגזים אצלו, באותו סטודיו לקרמיקה. והתרגש כל כך על ההזדמנות שניתנה לו לעזור ו״להחזיר לנו״, לדבריו. וכך, מאיר ואני מגיעים כמעט מדי יום לנען, בונים ומקימים לבדנו את משכננו החדש שתפור בדיוק למידותינו. חנות קטנה ומטריפה.

מעל החנות הקמנו סטודיו קטן ומדליק עם אנרגיה טובה שעושה לי חשק כבר לשבת וליצור ובחוץ הקמנו אוהל עם קפה עוגות ועוגיות טובות.

בקיצור בלי שהרגשנו נולד לנו קפה-גלריה קטן ומרגש כמו שתמיד רציתי וייחלתי,

אז מודה ליקום שרואה ויודע הכל, מודה למשפחה של מאיר ושלי על העזרה בכל התחומים ועל התחושה שאנחנו לא לבד.

לחברים הנהדרים שלנו ולכל מי שתמך ותומך בנו לאורך כל הדרך, ולך מאיר יקר ויסמיני שלי שאתם איתי, בלעדיכם כלום לא היה שווה." (מיכל נגרין, העמוד הרשמי – פייסבוק).


ב-8 במרץ 2021 נכתב בעמוד הרשמי:

"לכבוד יום האישה אנחנו שמחים לבשר בהתרגשות גדולה שהמותג הבינלאומי ״מיכל נגרין״ חוזר!

כחברה שעוסקת בתכשיטי יוקרה, הרגשנו שערכי המותג - הצבעוניות, היופי והחיבור לנוסטלגיה שיצרה מיכל במהלך 30 שנות קריירה חייבים להמשיך ולהוות חלק בלתי נפרד מתחום התכשיטים והאופנה בישראל ובעולם.

בשיתוף פעולה פורה עם מיכל ומאיר נגרין, נרכשו זכויות השימוש במותג "מיכל נגרין" בארץ ובעולם על ידי חברתנו אלבר-מור.

מיכל, אישה פורצת דרך שהפכה מותג משפחתי ישראלי לשפה עיצובית שמזוהה בכל העולם, חוצת מגזרים וגילאים וגרמה לגאווה ישראלית במרוצת השנים, תמשיך להיות מעורבת עיצובית ויצירתית במותג החדש אותו אנחנו יוצרים.

אנחנו שמחים לבשר כי בקרוב מאוד יעלה אתר אונליין בינלאומי עם פריטי יוקרה חדשים עשויים מזהב וכסף משובצים באבני חן ויהלומים,לצד קולקציות חדשות ונוסטלגיות משובצות באבני סברובסקי, פריטי אופנה רעננים ומוכרים ומוצרים לעיצוב הבית המיוצרים כולם מחומרי גלם איכותיים וברמת גימור גבוהה העומדת בסטנדרטים בינלאומיים.

אנחנו כמוכם, מאמינים מאוד במותג "מיכל נגרין" ומתרגשים להציג לכם בקרוב מאד את היצירות שכל כך חיכיתם להן".


כתיבה: ישראל פרקר


מקורות



bottom of page