top of page

האספן גיל רובין


גיל רובין הוא מהאספנים הגדולים בארץ בתחום הישראליאנה. הוא מחזיק ברשותו מעל 50 אלף פריטי אספנות מגוונים, המקוטלגים במחסניו לנושאים ונושאי משנה. בדומה לאספנים רבים אחרים, גם הוא נהנה להתחקות אחר הסיפור שמאחורי כל "אוצר" שרכש, אבל בשונה מהקולגות הוא גם מפיק תערוכות מאוספיו. ולא זו בלבד, אלא שרובין פיתח קונסצפט מיוחד: תערוכות נודדות שאותן הוא לוקח עמו למוסדות וארגונים מגוונים: מוזיאונים, תיאטראות, בתי מלון ובתי הורים (עבור האזרחים הוותיקים הוא עושה זאת בהתנדבות).


הפריטים השונים מוצגים על שולחנות ובויטרינות, מלווים בפתקי הסבר. כל תערוכה נפתחת בהרצאה מעשירה של גיל, מטובלת ב"הומור הוינטג'" המאפיין אותו.



עד כה הופקו על ידו למעלה מ-100 תערוכות במגוון נושאים ופריטים פיקנטיים (חפצים, מסמכים, ספרים, כרזות ועוד). ביניהן: ירושלים עיר הקודש; קבר רחל; כנסת ישראל ובחירות; קולנוע, תיאטרון וסרטים ישראלים; ראש השנה וחג סוכות; ט"ו בשבט וקק"ל; חג הפסח; נס חנוכה; יוסף טרומפלדור; העיר חיפה; ספורט ומונדיאל; מור ובשמים; תחבורה ציבורית בישראל; השפה העברית; העפלה והתיישבות; ציורי המשוררת לאה גולדברג, חוזה המדינה בנימין זאב הרצל; צבא ומשטרה בארץ ישראל; המנדט הבריטי; חוזי השלם עם מצרים וירדן; הבית הארצישראלי, שואה; העיר תל אביב; אתנחתא מוסיקלית; צעצועים ומשחקים מארץ ישראל ועוד.


פעילותו העניפה של רובין סוקרה במספר כתבות עיתונאיות והוא נעשה אורח מבוקש בתוכניות רדיו וטלוויזיה שעוסקות בהווי ובפולקלור הישראלי.


המוטו שלו: "איסוף פריטים היסטוריים יוצק תוכן ומשמעות בחיי האספן/נית ומגדיל את האושר בעולם. לא נתקלתי עד היום באספן נלהב וחדור מטרה שישקע במרה שחורה. האספנות היא תרופה בריאה שגורמת לך לצמוח ולהתפתח מבחינה אינטלקטואלית ורגשית, וכמובן גם תורמת רבות לשימור המורשת הלאומית. ככל שנזכור את עברנו כך נדע להעריך את ההווה ונלמד מטעויותינו למען עתיד טוב יותר לילדינו".


מקורות


bottom of page