top of page

עמותת מצילי רכבי אספנות


עמותת מצילי רכבי אספנות היא התאגדות ללא מטרות רווח. העמותה, שכוללת קרוב ל-9000 מתנדבים עם לב רחב, הוקמה על ידי יוסי אהרון, שהוא גם היו"ר והרוח החיה שלה. האלוף במיל. איל בן ראובן מכהן כנשיא הכבוד של העמותה ורס"ן במיל. מוטי שטרן משמש עוזרו. ד"ר יגאל גליקסמן הוא מתנדב המסייע בטיפול הרגשי. מוטי שטרן הוא רואה החשבון של העמותה ועו"ד אורלי סטולרו ספיר מעניקה ייעוץ משפטי.

מטרות העמותה

- שיפוץ רכבי אספנות השייכים למשפחות חללי צה"ל, נכי צה"ל ובעלי מוגבליות שאיבדו את כושר עבודתם.

- שילוב נכי צה"ל, נפגעי גוף ונפש, בשיפוץ ושיקום רכבי אספנות יחד עם מתנדבי העמותה.

- הכשרה והקניית מקצוע מעשי בתחום הרכב לנוער בר סיכון, תוך ביצוע פרויקטים של שימור רכבים במסגרת פעילות העמותה.

פעילויות העמותה

- העמותה משפצת את רכבם של נכי וחללי צה"ל אשר נושא הרכב היה קרוב לליבם. השיפוץ מבוצע בסדנת העמותה, בשיתוף בעלי הרכבים.

- העמותה מפעילה סדנה לשיפוץ ושימור הרכבים, הממוקמת במושב בית חנן.

- העמותה משלבת נכי צה"ל, פגועי גוף ונפש, בתהליך שיפוץ הרכבים יחד עם מתנדבי העמותה, כחלק מתהליך השיקום.

- העמותה מסייעת בליווי נפשי של המשתתפים בתהליכי השיפוץ ושימור הרכבים.

- בתהליך השיפוץ משולבים נערים בסיכון המוכשרים במקצועות הרכב, הכשרתם של הנערים מתבצעת בשיתוף מית"ר ( מרכז יום תומך רב תחומי ) ובשיתוף הרשות המקומית.

- כל עבודות השיפוץ נעשות בהתנדבות.


אגודת מצילי רכבי אספנות. מתנדבי העמותה בסדנה
עמותת מצילי רכבי אספנות. מתנדבי העמותה בסדנה

פרויקטים

- פרויקט רס"ן מיל' פואד עאמר . רס"ן מיל' פואד עאמר חלה ב-2018 בסרטן מעי הגס. רכב האספנות שלו, מסוג חיפושית, שופץ על ידי מתנדבי העמותה. לדבריו של פואד, שיתופו בתהליך השיפוץ תרם רבות לשיפור מצבו הנפשי ולהתמודדותו המוצלחת עם המחלה. חברי העמותה וד"ר יגאל גליקסמן ליוו את פואד במהלך השיפוץ, עד לשיקומו, החלמתו וחזרתו לחיים נורמטיבים.

- פרויקט עמית בראל. עמית בראל נפצע אנושות במלחמת לבנון השניה ומוגדר כעיוור בדרגת 90%. חלומו לשפץ את מכונית הקדילק הישנה שלו לבדו לא צלח עקב מגבלתו הפיזית. חברי העמותה נרתמו למשימה בכדי להגשים את חלומו של עמית, תוך שילובו בתהליך שיפוץ הרכב.

- פרויקט לזכרו של כפיר דינר ז"ל. כפיר דינר נהרג בתאונת דרכים בדרום הארץ, בדרכו למכללה שבה למד. לבקשת המשפחה שיפצה העמותה את רכב הסובארו הישן שלו. כמו כן ליווה ד"ר יגאל גליקסמן את משפחת דינר בטיפול רגשי.

- פרויקט לזכרו של סרן משה אברומוב ז"ל. סרן משה אברמוב ז"ל, איש צוות אוויר, הלך לעולמו בטרם עת. לאחר מותו שמרה המשפחה את הרכב שכה אהב על מנת לשמר את זכרו. לבקשת המשפחה שופץ הרכב, מסוג סיאט איביזה, לזכרו של משה.

- פרויקט לזכרו של מיקי שוורץ. מיקי נהרג ביום 7.10.73 ביום השני למלחמת יום הכיפורים בקרב הדמים בגיזרת תעלת סואץ. הווספה הפרטית של מיקי נשמרה אצל משפחתו ושופצה לזכרו. .

- פרויקט לזכרו של סגן לירז טיטו ז"ל. סגן לירז טיטו ז"ל נהרג בפעולה מבצעית בעומק לבנון. באתר היזכור של משרד הבטחון נכתב: "אחת האהבות הגדולות ביותר של לירז היה הג'יפ. כל אימת שהגיע לחופשה מן הצבא היה עולה על הג'יפ ו'חורש', אם סתם לחברים ואם לחוף הצוק בתל אביב, שם היה מנסה את יכולת התנועה של הג'יפ על הדיונות." המשפחה החזיקה בג'יפ שקיבל לירז במתנה והוא שופץ לבקשת הוריו במטרה להנציחו.

- פרויקט לזכרו של רס"ן אורי אזולאי ז"ל. אורי אזולאי היה לוחם ומפקד בסיירת מטכ"ל ולאחר מכן התנדב לשמש כמפקד ביחידת שמשון. הוא נהרג בלבנון בעת פעילות מבצעית עם חיילי פלוגת הצנחנים שעליה פיקד. האופנוע, שהיה אהבתו הגדולה, עמד בבית הוריו בקריית שמונה מאז נופלו בשנת 1996. לימים הגיע לסדנה של העמותה ועבר שיפוץ להנצחתו של אורי.

פרויקט "נערי כפיר" - שילוב נוער בר סיכון. הפרויקט הוקם לזכרו של כפיר דינר ז"ל. במסגרת הפרויקט מוכשרים הנערים ללימודי מקצוע מעשיים בתחום הרכב, על מנת לשלבם בשוק והחזרתם לחיים נורמטיבים. הנערים שולבו גם בפרויקט שיפוץ רכבים היסטוריים עבור מוזיאון משטרת ישראל (על כך הוענקה להם תעודת הוקרה).

bottom of page